Pages

2016. május 20., péntek

Elérhetetlen elérhetőség│Gondolatébresztés

Nincsenek megjegyzések:
 
"– Na jó, figyelj! – kezdett bele Dorka. – Szerinted én most szerelmes vagyok Dénesbe, vagy sem? – szegezte nekem a kérdést. Sehogy sem térhettem ki előle. Ösztönösen menekültem a "Szerinted…" kezdetű mondatoktól. Ki vagyok én, hogy bárkinek az életről véleményt alkossak? Elfojtottam egy mosolyt, mire barátnőm folytatta. – Nos, kérlek, vegyél komolyan! Teljesen el vagyok keseredve ettől az állapottól, ami most van.
– Dorka, mégis honnan tudjam, hogy mit érzel? Néha még a saját érzéseimmel sem vagyok tisztában, nemhogy a tieiddel! – hazudtam. A saját érzéseimmel nagyon is tisztában voltam, azonban hajlamos voltam arra, hogy ne vegyek róluk tudomást.
Nem szerettem szembenézni önmagammal. Azt hiszem, senki sem.
Mocskosul fájdalmas tud lenni.
– Úgy, hogy te mindent tudsz!
– Azt csak te tudhatod, hogy mit érzel – sóhajtottam, mintha meg sem hallottam volna iménti közbevetését.
– Szeretem. Azt hiszem – makogta elcsigázottan. – Beleőrülök, ha nincs velem, de abba is, ha igen. Fogalmam sincs, hogy mi tévő legyek. Zárjam ki az életemből vagy engedjem vissza? Utálom az egészet! Hat éve tart! Fel tudod ezt fogni? Hat rohadt éve!
– Történt valami, hogy megint felhoztad a Dénes-témát?
– Veszekedtünk.
– Min?
– Azon, hogy mi legyen velünk.
– Mire jutottatok? – faggatóztam tovább. Kérdezni mindig könnyebb, mint véleményt alkotni.
– Semmire. Soha nem jutunk semmire – nyögte ki. Kevés olyan téma volt, amiről Dorka ilyen nehezen tudott beszélni. –  Az életbe nem fogok tudni elszakadni tőle! Az sem használt, amikor volt valakije. Egy darabig fájt, aztán immunissá váltam. Jött Keve, akivel azt hittem, hogy végre el tudom őt felejteni, de csak arra volt jó, hogy elterelje róla a figyelmem."

/Kapcsolatfüggők Társasága/


Miért érezzük egyes személyekkel kapcsolatban, hogy van még valami dolgunk velük?
Olykor hiába szakítunk valakivel, bármennyi idő telik is el, akárhány kapcsolaton vagyunk túl, akármilyen kapcsolatban vagyunk benne, egyszerűen képtelenek vagyunk elfelejteni a másikat. Ismerős? Ahányszor feltűnik az életünkben, képes megmozgatni bennünk valamit, aminek piszkosul nehéz ellenállni.

Úgy tartják, hogy azok a szerelmek a legromantikusabbak, amelyek mindörökké beteljesületlenek maradnak. Olyan típusú vonzalmak ezek, amelyek a másikhoz való, örökös közelítésen alapulnak. A lényegük, hogy valójában sosem szerezzük meg vágyunk tárgyát, mert mindig úton vagyunk felé, csakhogy bármekkora utat teszünk is meg, mindig megtartjuk a tisztes távolságot.

Elérhetetlen távolságban, az elérhetőség illúziójával.

Az a baj velünk, emberekkel, hogy sokszor arra vágyunk a legjobban, amit soha nem kaphatunk meg. A hiány, amiből az iránta érzett vágy táplálkozik, bennünk van, bennünk él, és valójában semmi köze a másik félhez. Ő csupán egy tükör, általa élesedik ki a kérdés, miszerint valami hiányzik az életünkből.


Vajon ezek a kapcsolatok akkor is életképesek lennének, ha beteljesülnének? Mi történne, ha feloldódna a megvalósulatlanság és a beteljesítetlenség érzése? Képesek lennénk együtt élni a másikkal? A másik oldalról viszont: Mi van, ha tényleg lát bennünk valamit? Ha ő valóban azon kevesek közé tartozik, akik látják a rejtett tartalmainkat? Hogy is vesztegethetnénk el egy ekkora kincset! Ugyanakkor mi van, ha csak mi hisszük, hogy látja? Ha éppen ennyi elég ahhoz, hogy különlegesnek érezzük magunkat? Önzőség párkapcsolatban élni valakivel, akitől különlegesnek érezzük magunkat, vagy éppen ez jelenti egy harmonikus kapcsolat alapját? Ha azért nem akarunk megválni tőle, mert attól félünk, azáltal elvesztenénk a lényünk legértékesebb részét? A részt, ami mindig is a miénk volt és mindig is a miénk lesz, csak egyszerűen képtelenek vagyunk ráébredni arra, hogy már birtokoljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése