Pages

2016. január 31., vasárnap

Game of Thrones Monopoly│Társasjáték

4 megjegyzés:
 
A Trónok Harca Monopoly csapatának köszönhetően, januárban lehetőségem nyílt megismerkedni az immáron magyar nyelvű társasjátékkal, amellyel kapcsolatban egy valamit egyértelműen kijelenthetek: társasjátéktól soha nem jöttem olyan izgalomba, mint amilyennel ezúttal vártam a csomag érkezését. Az állításom ékes bizonyítéka, hogy még a szigorlati tételeket is képes voltam arrébb csúsztatni egy-két órára – ami egyébként tőlem, mint a kötelességtudat felszentelt őrétől megint csak meglepő –, hogy kipróbálhassam a játékot. 


A társasjáték tartalma: játéktábla, 6 imádnivaló játékos jelzőbábu, 28 birtoklevél, 16 Valar Morghulis kártya, 16 Vastrón kártya, 2 dobókocka, 32 falu és 12 erőd jelző, 1 csomag Trónok Harca játékpénz (aranysárkány), valamint szabálykönyv.

Amit érdemes tudni a társasjátékkal kapcsolatban, hogy sem a játék szabályai, sem a célja nem változott. Az a játékos nyer, aki egyedüliként marad a játékban, miután a többi játékos csődbe ment, akárcsak én az összes eddigi próbálkozásom során. A birtokkártyákon feltüntetett értékek szintén megegyeznek az eredeti verzióban szereplő értékekkel, valamint a négy sarok ugyancsak változatlan maradt. A táblán látható mezők, valamint a hozzájuk tartozó Birtoklevelek viszont már a Trónok Harca világában megismert birtokokat jelképezik. A hagyományosan vasútként ismert mezőket a Házak – Baratheon, Targaryen, Stark, Lannister – helyettesítik. A szolgáltatói mezőket A Vörös Pusztaságra és a Falra, míg az eredeti Monopoly-ból ismert házakat és hoteleket falvakra és erődökre cserélték.



A csomag megérkeztével azonnal nekiláttunk a próbajátéknak, először csak kettesben, hogy mire többen összegyűlünk a tábla körül, tisztában legyünk az alapvető szabályokkal, és persze stratégiákkal. Egyébként még a játékot néhány nappal megelőzően, azonnali hatállyal intervencióhoz kellett folyamodnom, merthogy kedves páromat idézve: "Nem nézek olyasmit, abban más az emberek füle." Amihez az első epizód megnézése után hozzátette: "Vagy a szeme." A maratoni sorozatnézés persze megtette a hatását, így végül őt is beszippantotta a Trónok Harca világa, vagy csak nagyon jól imitálja.  Mindenesetre J. az ékes bizonyítéka annak, hogy minimális tájékozottság is elegendő a játék élvezéséhez.



A figurákon nem kellett különösebben marakodnunk. Önként vállalva magamhoz ragadtam a sárkánytojást, J. pedig a rémfarkast választotta. Első körben a taktikám lényegében abból állt, hogy megszerezzem a lehető legtöbb területet, és sok kicsi sokra megy alapon, minél több csapdát állítsak a farkas számára. Nos… Ezt a stratégiát nem ajánlom senkinek. Merthogy míg én szorgosan gyűjtögettem a birtokleveleimet, addig J. alaposan megválogatta, hogy mire ad ki pénzt. Beérte a középkategóriás birtokokkal, ilyen volt Rémvár, Harrenhal és Az Ikrek, amelyeken körről-körre egyre nagyobb építményeket húzott fel, így falvai túl otthonossá voltak ahhoz, hogy a sárkánytojás ne térjen be egy-egy pihenőre. Akkora összegeket csengettem ki a birtok urának, hogy mire észbe kaptam már csődbe is mentem. Utóbbiban egyébként döntő szerepe volt annak, hogy a játék utolsó harmadában rájöttünk, hogy végig korrupt módon játszottunk. Bár a birtokokat a levélen megadott összegekért vásároltuk, azonban a falvak vételáránál nem vettük figyelembe, hogy míg egyes birtokokon a falvakért 50 aranysárkányt fizettünk, addig vagyonosabb környéken a falvak ára akár 150 aranysárkányra is rúghatott.




A visszavágónál erre már a kezdetektől fogva ügyeltünk. Ami a bábukat illeti, a sárkánytojást illető hűségem elég erősnek bizonyult ahhoz, hogy ismét a Targaryen-ház mellett tegyem le a voksomat. Azóta szent meggyőződésem, hogy ezen a rohadt tojáson valamiféle átok ül! Stratégiát tekintve ezúttal óvatosságra intettem magam, ami egy darabig kifizetődőnek bizonyult. A megvásárolt területeim jól jövedelmeztek, így szépen lassan el is kezdtem építkezni rajtuk, és még a szerencse is nekem kedvezett, és megjutalmazott egy-egy Valar Morghulis, vagy éppen Vastrón kártyával. A problémát ezúttal az jelentette, hogy J. irányítása alatt állt az összes Ház, amelyek egyikére, körönként biztos, hogy egyszer ráléptem. A bérleti díjak mellett pedig igencsak nyögtem az értük való fizetséget.




A társasjáték hozta, amit ígért. Az igényesen megrajzolt játéktér, a fémből készült figurák, és a címeres játékpénzek egészen egyedi hangulatot kölcsönöztek a játéknak.  Eszméletlenül szórakoztató volt úgy játszani, hogy már ismertem a birtokok többségét, ahogy azt is jó volt látni, ahogy J. szeme felcsillant, amikor összekapcsolt egy-egy jelenetet a birtokokkal, vagy éppen a Vastrón kártyákon szereplő utasításokkal.



Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed a Trónok Harca Monopoly iránt, ide kattintva megvásárolhatod, valamint az alábbi linken további információkat kaphatsz a Game of Thrones Deluxe Edition, és a Trónok Harca Rizikót illetően!

4 megjegyzés:

  1. Szórakoztató élménybeszámoló volt! Írj máskor is hasonlót. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gábor! Ezúton is köszönöm szépen, hogy megteremtetted a lehetőséget arra, hogy a bejegyzés megszülethessen! Remélem, hogy hamarosan nagyobb társasággal is kipróbálhatjuk a játékot! :)

      UPDATE: Lecseréltem a sárkánytojást a farkasra, és hatalmas diadalt arattam! Még, hogy nem ül rajta átok... :D :)

      Üdvözlettel: F. P. Diana

      Törlés
  2. Még mielőtt nálunk megjelent volna a játék, olvasgattam a review-kat angol nyelvű oldalakon. Valahol azt írták, hogy társasozás előtt egész komoly küzdelem megy a vérfarkas figuráért. Ezek szerint van abban a figurában valami többlet. :)
    További jó játékokat!
    üdv, Gábor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, hogy mi lehet benne, de nagyon működik!!! :)

      Üdv. F. P. Diana

      Törlés