Pages

2015. december 27., vasárnap

Reading Habits Tag│Avagy az olvasási szokásaimról

Nincsenek megjegyzések:
 
Azok, akik otthonosan mozognak a blogok világában, valószínűleg már találkoztak külföldi, vagy éppen hazai bloggerek TAG videóival, bejegyzéseivel. Az ehhez hasonló posztok egyelőre nem kaptak helyet a blogomon, egy kis fáziskéséssel ugyan, de itt az első TAG bejegyzésem, amiben az olvasási szokásaimról olvashattok.



1. HOL SZOKTÁL OLVASNI? VAN EGY OTTHONI, OLVASÁSRA KIJELÖLT HELYED?
Anna Quindlen szerint, azért olvasunk az ágyban, mert az olvasás félúton van az álom és a valóság között. Azt hiszem, hogy ezzel mindent elmondtam. Bár a jó idő beköszöntével említésre méltó még a horgászás és a napozás alatti olvasás is.

2. MIVEL JELÖLÖD, HOGY HOL TARTASZ EGY KÖNYVBEN?
Imádom a könyvjelzőket, de tényleg, viszont úgy tűnik, hogy ez nem kölcsönös.
A könyvjelzőim java részének általában lába kél egy-egy könyv befejezése után, úgyhogy ezt a problémát rendszerint egy éppen a kezem ügyébe akadó papírfecnivel szoktam orvosolni. Ennek köszönhető az is, hogy jelenleg, Bezerédy Amália, Flóri könyvében egy acélkéseket hirdető prospektus figyel.

3. HOL ÁLLSZ MEG OLVASÁS KÖZBEN? LE TUDOD TENNI BÁRHOL, VAGYEL KELL JUTNOD A FEJEZET VÉGÉIG?
Többnyire arra törekszem, hogy azt az adott fejezetet be tudjam fejezni, mert nem szeretek megszakítani egy-egy gondolatmenetet, viszont ha annyira izgalmas a történet, általában bele szoktam kukkantani a következő fejezet első néhány oldalába is.
Mit meg nem teszek a nyugodt alvás kedvéért...

4. SZOKTÁL ENNI VAGY INNI VALAMIT OLVASÁS KÖZBEN?
Az evés abszolút nem jellemző rám. Mármint olvasás közben.
Ki nem állhatom, ha a könyvlapok maszatosak lesznek. Írás alatt szoktam inkább rágcsálni, és olyankor általában bekészítek magam mellé egy nagy üveg vizet is, mert folyamatosan emlékeztetnem kell magam arra, hogy meg legyen a napi folyadék bevitel.

5. HALLGATSZ ZENÉT OLVASÁS KÖZBEN? ELŐFORDUL, HOGY MEGY KÖZBEN A TV?
Könyvfüggő. Ha a történet nyelvezete nehezebb, akkor kimondottan zavar a háttérzaj. Néha még a játszótérről felszűrődő hangok miatt is azt veszem észre, hogy harmadjára olvasom el ugyanazt a mondatot.

6. HÁNY KÖNYVET OLVASOL EGYSZERRE?
Régebben elképzelhetetlennek tartottam, hogy egyszerre több könyvet olvassak, az egyetem alatt viszont muszáj volt hozzáfognom a kötelező olvasmánylistáimnak, úgyhogy előfordul, hogy két könyvet olvasok egyszerre.


7. MAGADBAN OLVASOL, VAGY SZOKTÁL HANGOSAN IS?
Alapvetően magamban olvasok, de többször előfordult már, hogy hümmögésen kaptam magam, vagy ha nem értettem valamit, mégegyszer felolvastam azt az adott mondatot hangosan.

8. ELŐFORDUL, HOGY ELŐRE UGRASZ NÉHÁNY OLDALT KÍVÁNCSISÁGODBAN?
Két esetben: ha nagyon unom a könyvet, vagy ha éppen ellenkezőleg.

9. MELYIKET PREFERÁLOD JOBBAN? KEMÉNYFEDELES VAGY PAPÍRBORÍTÁSÚ?
Nagyon kevés keményfedeles könyvem van, de a szemem fénye, az Elfújta a szél köztük van.
Egyébként pedig mindegy. Számomra a tartalom a lényeg.

10. BELE SZOKTÁL ÍRNI A KÖNYVEIDBE?
Nem jellemző. Inkább aláhúzogatni szoktam az értékes gondolatokat. Anyunak viszont van egy olyan érdekes szokása, hogy minden olyan könyvbe, amit elolvasott, beleírja a nevét és az aznapi dátumot.


Eredetileg minden TAG bejegyzés végén meg kell hívni néhány embert erre a kis kérdezz-felelekre, viszont én ezt most kihagyom. Bárki, akinek kedve támad, másolja le a kérdéseim és készítse el a saját verzióját. Egyetlen kérésem van: ha ezt megteszed, linkeld be a megjegyzésként a blogod vagy youtube csatornád linkjét, hogy én is el tudjam olvasni a válaszaid! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése