Pages

2016. január 10., vasárnap

Liliana Hart: Go-Go Girl Nyomoz│Könyvajánló

Nincsenek megjegyzések:
 
Eredeti cím: Whiskey Rebellion
Kiadó: Erawan Kiadó, 2014
Oldalszám: 278 oldal
Goodreads: 3,97
Moly: 86%
Címke: humoros, krimi, romantikus

A decemberi vizsgákkal a hátam mögött, másra sem vágytam, mint a szakirodalmak helyett, valami könnyed, szórakoztató olvasmányra, ami kikapcsol, és egy leheletnyit felpezsdít. Így került a kezembe Liliana Hart: Go-Go Girl Nyomoz című, sorozatkezdő kötete, amelyre a múlt hónapban, az Erawan Kiadó jóvoltából tettem szert.


"Addison Holmes élete romokban hever. Szerelme az oltár előtt úgy dönt, mégsem mondja ki a boldogító igent, a balul sikerült esküvő számlái pedig kifizetetlenül hevernek állandóan beázó lakásában. Mit tesz egy elhivatott tanárnő, ha komoly pénzzavarba kerül? Talán különórákat vállal? Esetleg kölcsönkér a szüleitől? Egy józan gondolkodású lány bizonyára ezt tenné, Addison azonban nagyobb haszonnal kecsegtető, de annál is több kockázattal járó mellékállást vállal, és elszegődik sztriptíztáncosnőnek. A lány, aki mágnesként vonzza a bajt, rövid úton egy gyilkossági ügybe keveredik, így jobb híján felcsap magándetektívnek. Még szerencse, hogy segítséget kap egy hihetetlenül szexi, de elviselhetetlenül szemtelen rendőrnyomozótól, akinek élete titkokat rejt…"

Az egyszeri sztripper – nem mellesleg főállású történelemtanár –, debütálása éjjelén kellemetlen élményben részesül, amikor a Foxy Lady sikátorában főnöke holttestébe botlik. Szó szerint, és mondhatni szerencséjére, mivel az ügy kapcsán megismerkedik a szívdöglesztő Dempsey nyomozóval, akit mintha az ég küldött volna kárpótlás gyanánt a számára, ugyanis Addison vőlegénye néhány hónappal azelőtt, az esküvőjük napján hagyta el őt a nő egykori riválisáért, ami Whiskey Bayou lakosságát tekintve, cseppet sem minősül szokatlannak. A Georgia állambeli városkában mindenkinek van valami rejtegetnivalója, és erre a McClean Nyomozóiroda munkatársai előszeretettel derítenek fényt. Addisonnal az élükön, aki tapasztalatlansága ellenére, ám annál nagyobb lelkesedéssel vág bele a munkába, és még csak nem is sejti, hogy azáltal olyan ügyekbe nyúl bele, amelyek túlnőnek a hatáskörén, valamint életveszélyes helyzetekbe sodorják.

"Nick mellett Greg nem más, mint valami béna tapéta."

Ami zavart, és a regény elején nem egyszer megakasztott az olvasás menetében, az a jelenetek töredezettsége, a szépen kidolgozott átvezetések hiánya volt, éppen ezért még magamon is meglepődtem, hogy miután sikerült felvennem a történet ritmusát, valahogy azon kaptam magam, hogy nem tudom letenni a könyvet.

"Több megpróbáltatást ma már nem tudok elviselni. Sztriptíz táncoltam, találtam egy hullát, megtámadtam egy kidobót, berúgtam, fixíroztam egy dögös nyomozót, majd ki is oktattam, rendőrautóval jöttem haza, végül pedig újabb kilakoltatási felszólítást kaptam. És még vacsoraidő sincs."


Sajnáltam, hogy az eredeti cím, a magyarhoz képest sokkal jobban lefedi a cselekmény valódi tartalmát. Addison lényegében egyetlen éjszakát töltött a Foxy Lady színpadán, ennél fogva ezt a vonulatot kevésbé éreztem hangsúlyosnak, mint Whiskey Bayou lakosságának romlottságát, amelyet egyébként tökéletes kontrasztba foglalt a kisvárosi, vallásos légkör.

"Nehéz megszabadulni a régi szokásoktól, márpedig a pletykálás egy kisváros életében olyan, mint a levegővétel. Anyám sose bocsátaná meg nekem, ha tudomására jutna, hogy micsoda mocskos pletykák birtokában vagyok, és nem mesélem el neki. Talán még az örökségből is kizárna."

A krimi szál elég izgalmas volt ahhoz, hogy lekösse a figyelmem, amely a romantikus jelenetekkel kiegészülve a chicklit irodalom egyik ékévé emeli a kötetet, így a néhány fennakadás ellenére, eszméletlenül jó kikapcsolódást jelentett Liliana Hart regénye.

Ajánlom mindazoknak a figyelmébe, akik némi humoros, romantikus zsibbadásra vágynak, és kiváltképp a Szingli Fejvadász rajongóknak, akiknek a Go-Go Girl sorozat kötelezően ajánlott irodalom.


Amennyiben felkeltettem az érdeklődésed, Liliana Hart: Go-Go Girl Nyomoz című regényét ide kattintva beszerezheted!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése